سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آدم باید شترگلو باشه، یعنی حرف را که می خواد بزنه چند بار سبک و سنگین کنه و قورتش بده بعد اگر خوب بود بیانش کنه؛ این را همیشه مامانم می گه... . آدم باید شترگلو باشه... .
قبل از نوشتن این مطلب چند بار سبک و سنگینش کردم، به این فکر کردم که توی جامعه ی امروزی وقتی حقایق را بیان می کنیم کسی نگاه نمی کنه که چی گفتی ، آیا درسته؟ صحت داره؟ یا نه؟ اما می گردند یه ایراد از تو از شخصیت و از ذهنیاتت پیدا کنند تا روی واقعیت های تلخ جامعه سرپوش بزارند!
این دقیقاً اتفاقیه که توی دانشگاه یا... می افته!
خواستم شترگلو باشم، ولی نشد!
می خوام بگم چرا مردها این جوری اند؟ چرا مردها تمام فکر و ذهن و هدفشون فقط و فقط  ش /ه /و / تِ ؟ چرا به تمام چیزی که می تونند فکر کنند س/ک/ سِ؟
یعنی توی دنیا، توی زندگی هدفی مهمتر از این ها نیست؟
می خوایند بگید دارم اشتباه می کنم؟ می خوایند بگید دارم تند می رم؟ خب یه نمونه غیر از این را بهم نشون بدید.
اگر خیلی خوش بینانه بخوام بگم 98 درصد مردها جز این نیستند. نمی گم فارس، یا ترک، یا لر، یا بلوچ یا ترکمن یا... نمی گم دکتر یا مهندس یا معلم یا راننده ی تاکسی یا سوپری محله یا کارگر یا استاد دانشگاه یا پسر بیکار سر گذر، نمی گم مجرد یا متاهل ، نمی گم پیر یا جوون یا میان سال؛ من می گم همه شون...
وقتی توی کوچه راه می ری با چشم هاشون قورتت می دند، وقتی توی تاکسی و اتوبوس یا یه مکانِ پرتردد و شلوغی تنه می زنند! وقتی داری باهاشون حرف می زنی خیلی بی شرمانه یا پیشنهاد دوستی می دند یا صیغه! وقتی ... .
این قدر برای گناه راهکارهای زیبا بلدند که من بلد نیستم بنویسم!
خدا را شکر می کنم که روسری ام را یاد گرفته ام خوب سرم کنم، خدا را شکر که آموخته ام چادر حفاظی است برای حفظ آزادی، خدا را شکر که آن قدر زیبا نیستم که ... .
خدا را شکر که دخترم، خدا را شکر که دخترم، خدا را شکر که با مردان بیگانه ام، خدا را شکر...
چرا این قدر ه/ و / س / رانی؟ چــــــــــــــــــــــــــرا؟

 



[ شنبه 88/12/15 ] [ 1:41 عصر ] [ ساجده ]

نظر

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه